Par ministriju
Kontakti
Aktualitātes
  Preses relīzes
  Plānotie pasākumi
  Infografikas
  Foto galerija
  Video galerija
Vakances
Nozares politika
Administratīvi teritoriālā reforma
Normatīvie akti
Fondi un investīcijas
Valsts galvojums
Publiskais iepirkums
ES informācija
Starptautiskā sadarbība
Publikācijas un pētījumi
Sabiedrības līdzdalība
Breksits
 
Izvēlies kādu no iesvītrotām kalendāra dienām, lai redzētu šīs dienas pasākumus!
 


 
AktualitātesPreses relīzes
 
 
 
E-adreses lietošanas principi
27.05.2019

Ja esi e-adreses lietotājs, tad visa oficiālā sarakste ar valsts un pašvaldību iestādēm, ko līdz šim veici, izmantojot pasta starpniecību vai e-pastu, tagad notiek digitālajā pastkastītē jeb e-adresē. Tomēr ir gadījumi, kad, lai atrisinātu sev aktuālu jautājumu, esi devies uz iestādi klātienē , vai arī atbilde no valsts vai pašvaldību iestādes  Tev nepieciešama papīra formātā, ne tikai digitāli. Kā e-adreses lietotājam rīkoties šādā gadījumā?

Vai iespējams pieprasīt dokumenta saņemšanu papīra formātā, ja ir izveidota e-adrese?

Ar privātpersonām, kuras izveidojušas savu e-adresi, iestādēm ir pienākums sazināties tikai elektroniski. Ja pēc e-adreses izveidošanas privātpersona tomēr vēlas kādu dokumentu papīra formātā, tad šis lūgums ir īpaši jāpamato, piemēram, ja e-adreses lietotājs zina, ka kādu laiku viņam nebūs pieejams internets. Dokuments papīra formā no valsts vai pašvaldību iestādes var būt nepieciešams, piemēram, arī iesniegšanai citas valsts iestādei. 

Par savu vēlmi konkrētā gadījumā neizmantot e-adresi, jāinformē iestāde pakalpojuma pieteikšanas laikā, pamatojot šāda lūguma iemeslus. Tomēr jāatceras, ka šādu atbildes sniegšanas veidu no valsts vai pašvaldību iestādēm var lūgt tikai gadījumos, ja tiešām īpašu iemeslu dēļ nepieciešams papīra dokuments. Pieprasīt atbildi sūtīt uz e-pastu vai citu elektronisko saziņas kanālu, kas nav e-adrese, nav iespējams.

Saziņa ar valsts iestādēm, ja neizmanto e-adresi

Saziņa ar valsts iestādēm e-adresē neattiecas uz apkalpošanu klātienē vai konsultāciju un pakalpojumu sniegšanu telefoniski, tas ir – e-adreses lietošana neizslēdz iespēju privātpersonām apmeklēt valsts iestādes, lai saņemtu klātienes konsultāciju vai iesniegtu dokumentus papīra formā. Tāpat joprojām ir iespējams ar iestādēm par vispārīgiem jautājumiem konsultēties telefoniski vai izmantojot e-pastu. Ja persona būs identificējama (proti, iestāde zinās tās personas kodu vai juridiskām personām – reģistrācijas numuru), atbilde uz klātienē, telefoniski vai e-pastā saņemtu iesniegumu tiks nosūtīta uz e-adresi (ja persona tādu ir izveidojusi).

Izveido savu e-adresi jau šodien!

Privātpersonām e-adreses lietošana ir brīvprātīga. Kopš

2019. gada sākuma par e-adreses “īpašniekiem” kļuvušas jau vairāk nekā 4594 privātpersonas.
karti vai mobilo lietotni eParaksts Mobile. Plašāk par e-adreses izveidošanu – mana.latvija.lv/e-adrese
E-adresi var izveidot, autentificējoties portālā Latvija.lv, izmantojot eID

Papildu informācija:
Vita Krieviņa
Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
Peldu iela 25, Rīga, LV 1494
Tālr.: 67026533


Atpakaļ
 
Dabas aizsardzība
E-pārvalde
Fondi un investīcijas
Ilgtspējīga attīstība
Klimata pārmaiņas
Pašvaldības
Publisko pakalpojumu sistēmas pilnveide
Reģionālā attīstība
Teritorijas attīstības plānošana
Ūdeņu pārvaldība
Vides aizsardzība
Zaļais publiskais iepirkums
 
 




 
        
Darba laiks
Pr: 8.30:18.00
Ot - Cet: 8.30:17.00
Pt: 8.30:16:00
VARAM adrese
Peldu iela 25, Rīga, LV-1494, Latvija
Telefons: +371 66016740
Fakss:+371 67820442
E-pasts: pasts@varam.gov.lv
     
Lapa atjaunota
14.06.2019
 Informācijas pārpublicēšanas gadījumā atsauce obligāta