No 2019.gada 15.septembra sadzīves atkritumu
apsaimniekošana Rīgā sāka darboties pēc Vides aizsardzības un reģionālās attīstības
ministrijas (VARAM) izstrādātā un Ministru kabineta (MK) apstiprinātā
regulējuma, kas nosaka, ka iedzīvotājiem atkritumu izvešana tiek nodrošināta
bez noslēgtiem līgumiem ar atkritumu apsaimniekošanas komersantiem. Atkritumu
izvešanas pakalpojums šobrīd galvaspilsētā tiek nodrošināts saskaņā ar
līdzšinējo grafiku.
Rīgas dome ir informējusi
VARAM, ka pašvaldība par atkritumu izvešanu no 15.septembra vienojusies ar trim
no četriem līdzšinējiem atkritumu apsaimniekotājiem – “Clean R”, “Eco Baltia
vide”, un SIA “Lautus”. Saskaņā ar Rīgas domes sniegto informāciju komersanti
šo pakalpojumu sniedz, un sūdzības no iedzīvotājiem nav saņemtas, taču, ja
tādas ir, VARAM aicina informēt pašvaldību.
Atbilstoši MK lēmumam,
ārkārtējā situācija galvaspilsētā ilgs ne vairāk kā trīs mēnešus. Taču netiek
izslēgta iespēja, ka tā var beigties arī ātrāk, piemēram, ja Konkurences
padomes pagaidu noregulējums tiesā tiek atcelts vai arī, piemēram, ja tiek
mainīts regulējums kārtībai, kādā veidā notiek atkritumu apsaimniekošana Rīgā.
Atbilstoši normatīvā
regulējuma prasībām atkritumu var izvest tad, ja ir noslēgts līgums starp
atkritumu radītāju un atkritumu apsaimniekotāju. Tā kā pašvaldībai
līgumsaistības ar atkritumu apsaimniekotājiem beidzās naktī no 14.septembra uz
15.septembri, bija nepieciešams izsludināt ārkārtējo situāciju un izdot
regulējumu, kas nosaka, ka atkritumu saimniecības operatori izvedīs atkritumus
neatkarīgi no tā, vai ir noslēgts līgums.
Informāciju
sagatavoja:
Sabiedrisko attiecību nodaļa
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības
ministrija
Tālr. 67026533, 20200305
e-pasts: prese@varam.gov.lv
www.varam.gov.lv