KOPSAVILKUMS

Laiks: 1-1,5h plānošanai, 1-1,5h vienai “vēlmju metodes” sesijai

Nepieciešams: moderators, “vēlmju metodes” sesijas plāns, tāfele, rakstāmpiederumi, papīrs, līmlapiņas u.c.

Dalībnieki: Pārveides projekta vadības grupa, citas iesaistītās puses, moderators (var būt no Pārveides projekta vadības grupas)

Rezultāts: idejas pakalpojuma vai to elementu pārveidei

 

APRAKSTS

Mērķis un pielietojums: radīt pēc iespējas lielāku skaitu pakalpojuma pārveides ideju, no kurām efektīvākās un lietderīgākās tiks noteiktas nākamajās pakalpojuma pārveides stadijās

 

Realizācijas process:

  1. Nosakiet, kas no Pārveides projekta vadības grupas būs moderators. Moderatoram jāvada process, tas var būt pārveides projekta vadītājs vai kāds cits, kam ir šāda veida pieredze un prasmes.
  2. Izplānojiet “vēlmju metodes” sesiju tās veiksmīgai norisei. Izvērtējiet, vai sākumā nepieciešama prezentācija vai īss izklāsts dalībniekiem par ieskatiem lietotāju viedokļos. Ja dalībnieku vidū ir darbinieki no citiem departamentiem vai institūcijām, īss izklāsts dalībniekiem par ieskatiem lietotāju viedokļos ir obligāti nepieciešams. Prezentējiet galvenos secinājumus un lietotāju izpētes procesos identificētās problēmas. Definējiet, kuras no tām tiks izskatītas šajā sesijā.
  3. Aiciniet dalībniekus iejusties konkrētu lietotāju profilu lomās. Ja nepieciešams, sniedziet īsu lietotāju profilu prezentāciju. Tad aiciniet dalībniekus uz lapas individuāli vai grupās pierakstīt vēlmes no lietotāja skatu punkta sekojošā formā:

“Kā šāds pakalpojuma lietotājs es vēlētos, lai...”

  1. Prezentējiet dalībniekiem un pārrunājiet rezultātus.
  2. Aiciniet dalībniekus izteikt vēlmes arī no citām iesaistītajām lomām, kas nav pakalpojuma lietotāji, piemēram:
  • Klientu apkalpošanas speciālists
  • Institūcijas vadītājs
  • Departamenta vadītājs
  • Sadarbības partneris vai piegādātājs 
  • u.c.
  1. Aiciniet dalībniekus izteikt pēc iespējas vairāk idejas, pierakstiet tās. Mudiniet dalībniekus izteikt arī ne līdz galam noformulētas un neparastas idejas. Nepieļaujiet kritikas izteikšanu un ideju izvērtēšanu, jo sesijas mērķis ir radīt pēc iespējas vairāk ideju, nevis novērtēt tās.
  2. Pārrunājiet, kuru lomu vēlmes atbilst viena otrai, un kuras ir pretrunīgas. Pārrunājiet un izvērtējiet iespējamos risinājumus.
  3. Sesijas gala rezultātā jāiegūst to pārveides ideju saraksts, kas varētu atrisināt definētos problēmjautājumus. To novērtēšana tiks veikta nākamajā stadijā.

 

Jāņem vērā:

Dalībnieki var balstīties arī uz iepriekšējās stadijās iegūtajiem ieskatiem lietotāju viedokļos, tāpēc tiem arī jābūt pieejamiem.