Seminārs

Novembrī un decembrī 167 valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centros (VPVKAC) visā Latvijā speciālisti apgūst un pilnveido klientu apkalpošanas prasmes 2 līmeņos – pamata līmenī un augstākā līmenī.  

Lai nodrošinātu pēc iespējas kvalitatīvāku apkalpošanu klientiem, kas vēlas saņemt valsts vai pašvaldību pakalpojumus, prasmju pilnveidošanas mācībās 167 VPVKAC 220 speciālisti attīsta prasmes attiecībā uz kvalitatīvāku klientu apkalpošanu, konfliktsituāciju novēršanu un risināšanu, kā arī psiholoģiskas pašaizsardzības piemērošanu. Tāpat mācību laikā tiek veicināta izpratne par labiem klientu apkalpošanas pamatiem, praktiski trenējot savas iemaņas klientu apkalpošanā, analizēti piemēri par sarežģītām situācijām darbā ar klientiem un kā tās efektīvi risināt, akcentu liekot uz dalībnieku pieredzi, dalīšanos ar pieredzi un pieredzē balstītu secinājumu apkopošanu. 

Pamatlīmeņa mācībās VPVKAC speciālisti apgūst tādas tēmas kā biežākie konfliktu cēloņi manā darbā; kā izprast klienta mērķi; darba specifika spriedzes apstākļos; psiholoģiskā pašaizsardzība intensīvas saskarsmes apstākļos un stresa mazināšanas tehnikas. Savukārt augstākajā līmenī – klientu apkalpošanas speciālista personība un loma kvalitatīva pakalpojuma sniegšanā – praktiski ikdienas uzdevumi iekšējā līdzsvara saglabāšanai; klientu apkalpošana no enerģētiskā skatu punkta – praktiski uzdevumi meditācijā un manifestācijā pozitīvas attieksmes veidošanai pret klientiem; konfliktsituāciju novēršana un risināšana, psiholoģiskas pašaizsardzības piemērošana – lomu spēles.  

2024.-2026. gada laikā plānota VPVKAC tīkla paplašināšana. VPVKAC darbinieku mācībās tiek aicināts piedalīties katrs VPVKAC darbinieks – gan jaunveidotajos VPVKAC, gan jau pieredzi guvušos.  

 

VPVKAC ir lielākais klientu apkalpošanas tīkls valstī, tajā var patstāvīgi vai ar VPVKAC darbinieka palīdzību pieteikt visus valsts pārvaldes portālā https://www.latvija.gov.lv pieejamos pakalpojumus, kā arī saņemt citas konsultācijas. Ministrija sadarbībā ar pašvaldībām pilnveido valsts pārvaldes pakalpojumu sniegšanas sistēmu, lai iedzīvotājs valsts pakalpojumus attālināti var saņemt tik pat ērti cik klātienē. Pakalpojumu saņemšana primāri norit elektroniski, izmantojot e-pakalpojumus, vai klātienē – speciālisti vienotajos klientu apkalpošanas centros iedzīvotājam sniedz konsultācijas un palīdz pieteikt e-pakalpojumus elektroniski.