- Atbilstoši “Pakalpojumu vides pilnveides plānam 2024.–2027. gadam” (turpmāk tekstā – plāns) un Ministru kabineta 2024. gada 4. jūnija rīkojumam Nr. 444 (turpmāk tekstā – rīkojums), valstī ir uzsākta pakalpojumu vides pilnveide, ko vada un palīdz īstenot Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk tekstā – VARAM), tostarp:
- plāns paredz īstenot virkni ar pasākumiem, par kuru īstenošanu ir atbildīgas ministrijas un iestādes (turpmāk tekstā – iestādes)
- rīkojums nosaka, ka: “Plāna īstenošanā iesaistītajām institūcijām pēc plānā paredzēto pasākumu izpildes iesniegt Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijā informāciju, kas apliecina veiktās darbības”
- Lai sekotu plāna īstenošanas gaitai (iestāžu veiktajām darbībām), ir izvēlēta “pašdeklarēšanās, kas balstīta uzticībā” pieeja:
- iestādes patstāvīgi tiešsaistē aizpilda aptaujas anketas, izvēloties savam pilnveides progresam atbilstošos atbilžu variantus
- VARAM atsevišķos gadījumos, izlases kārtībā var pieprasīt iestādēm papildu informāciju par iestāžu veiktajām darbībām
- ja aptaujas anketa nav aizpildīta, tiks uzskatīts, ka iestāde vēl nav iekļāvusies valstī kopējā pakalpojumu vides pilnveides procesā un nav uzsākusi plāna īstenošanu atbilstoši rīkojumam
- Lai nodrošinātu pakalpojumu vides pilnveides plāna īstenošanas gaitas atklātību un caurspīdīgumu, informācija par katras iestādes progresu pakalpojumu vides pilnveidē būs publiski pieejama
Publicēts: 28.04.2025.
- Sākotnēji aptaujas anketa ir jāaizpilda katrai iestādei, arī tad, ja neviens no pasākumiem vēl nav iesākts, norādot iemeslu (tas raksturo iestādes sākotnējo stāvokli, un apliecina iestādes iekļaušanos pakalpojumu vides pilnveides procesā)
- Iestāde patstāvīgi, negaidot VARAM uzaicinājumu, aktualizē informāciju par savu pilnveides progresu kolīdz ir iesākts vai pabeigts kāds no plānā paredzētajiem pasākumiem, atkārtoti aizpildot aptaujas anketu
- Tiešsaistes aptaujas anketas ministrijām:
- ir jāaizpilda katrai ministrijai kā “Pakalpojumu pārvaldības nozares vadošajai iestādei” (ja ministrija pārstāv vairākas nozares, tad ir jāaizpilda katrai pārstāvētajai nozarei atsevišķi)
- ir jāaizpilda ministrijai, ja tai ir savi pakalpojumi – ministrijas “Iestādes pakalpojumu kopuma vadītājam”
- Tiešsaistes aptaujas anketas iestādēm, kas nav ministrijas:
- ir jāaizpilda “Iestādes pakalpojumu kopuma vadītājam”
- Saites uz tiešsaistes aptaujas anketām:
- ir pieejamas VARAM nosūtītajās vēstulēs iestādēm
- var tikt nosūtītas papildus pēc iestādes pieprasījuma, rakstot uz pvp@varam.gov.lv
- Aptaujas anketas aizpildīšana:
- nodrošina iestādei rīkojuma prasības izpildi: tiek izpildīta rīkojumā noteiktā prasība iestādēm sniegt VARAM informāciju, kas apliecina veiktās darbības saistībā ar plāna pasākumu īstenošanu
- stiprina iestādes tēlu: apliecina iestādes vēlmi piedalīties pakalpojumu vides pilnveidē valstī kopumā, apliecina iestādes aktivitāti un ieinteresētību pārmaiņu īstenošanā
- demonstrē iestādes apņēmību un gatavību pilnveidoties: pilnveides progress raksturo iestādes apņēmību un gatavību pilnveidoties
- sniedz iestādei iespēju salīdzināt un mācīties: iestāde var apzināt savu vietu starp citām, pārņemt no līderiem labo praksi un kļūt par “pilnveides līderi”
- ir objektīvs pamats iestādei resursu pieprasījumiem: pilnveides progress vai arī tā trūkums var kalpot kā pamatojums papildu budžeta vai personāla nepieciešamībai
- nodrošina atgriezenisko saiti VARAM: informācija par pilnveides progresu iestādēs palīdz VARAM labāk apzināt situāciju valstī kopumā un sistēmiski plānot atbilstošu rīcību
- ļauj VARAM savlaicīgi identificēt problēmas: agrīna pilnveides progresa trūkuma pamanīšana ļauj VARAM palīdzēt konkrētām iestādēm īstenot plānā paredzētos pasākumus