Valsts pārvaldes iestādēm ir pienākums savstarpēji sadarboties un apmainīties ar informāciju, kura tām ir nepieciešama lēmumu pieņemšanai un pakalpojumu sniegšanai iedzīvotājiem, ja šī informācija jau ir citu iestāžu rīcībā.
Valsts pārvaldes iekārtas likums un Administratīvā procesa likums nosaka, ka iestādes informāciju no citām iestādēm iegūst pašas, tādēļ jau šobrīd iedzīvotājiem ir tiesības pieprasīt, lai iestāde, kas sniedz pakalpojumus, to veic atbilstoši labiem pārvaldības principiem un, ievērojot likumu prasības. Tomēr tā kā atsevišķu pakalpojumu sniegšanu regulē speciālie likumi, joprojām var pastāvēt situācijas, ka iestādes pieprasītās izziņas un dokumentus no citām iestādēm būs jāiesniedz. Šobrīd Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija apzina šīs situācijas un turpina darbu, lai šīs normas visās nozarēs tiktu mainītas.
Informācijai
Vadlīnijas iestādēm - Labas pārvaldības principu nodrošināšana publisko pakalpojumu sniegšanā
Vadlīnijas
Normatīvie akti, kas ietver labas pārvaldības principu ievērošanas pienākumu:
- Administratīvā procesa likuma 59.panta 2.daļa;
- Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10.panta 8.daļa un 54.panta 6.daļa;
- 2010.gada 13.aprīļa Ministru kabineta noteikumi „Kārtība, kādā iestādes sadarbojoties veic informācijas apmaiņu elektroniskā veidā, kā arī nodrošina un apliecina šādas informācijas patiesumu”, kas nosaka kārtību, kādā iestādes sadarbojoties veic informācijas apmaiņu elektroniskā veidā, kā arī nodrošina un apliecina šādas informācijas patiesumu;
- Ministru kabineta 2009.gada 10.novembra rīkojums Nr.768 „Par kārtību, kādā atzīstami ar kredītiestāžu internetbanku starpniecību veiktie maksājumi”.