2016. gada 19. – 23. septembrī kampaņas „Dienas bez rindām” laikā visā Latvijā vairāk kā 400 klientu apkalpošanas vietās valsts un pašvaldību iestādes konsultēja iedzīvotājus un uzņēmējus par e-pakalpojumu lietošanu. Kampaņas laikā tika sniegtas 7960 konsultācijas par e-pakalpojumiem. Pēc konsultācijas saņemšanas 4330 klienti pauduši apņēmību turpmāk lietot e-pakalpojumus. Konsultācijas un atgādinājums ir svarīgi, lai pamudinātu iedzīvotājus pirmajam solim e-pakalpojumu izmantošanā, tāpēc Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) arī turpmāk informēs sabiedrību par valsts izveidotajiem e-pakalpojumiem.

Šobrīd Latvijā pieejami vairāk kā 480 e-pakalpojumi un darbs pie to attīstības turpinās. E-pakalpojumus var saņemt portālā www.latvija.lv un iestāžu tīmekļu vietnēs. Lai izmantotu e-pakalpojumus, kuriem nepieciešama lietotāja identificēšana, var izmantot internetbanku datus vai eID karti.

Kā liecina  kampaņā “Dienas bez rindām” iesaistīto partneru aptaujas rezultāti, daļa interesentu, kuri iepazinās ar portālu www.latvija.lv, bija pārsteigti par to, cik portāls ir viegli pieejams un izteica vēlmi to turpmāk lietot. E-pakalpojumus vieglāk izmantot ir cilvēkiem, kuri lieto internetbanku, jo tas ir vienkāršākais veids, lai autentificētos e-pakalpojumu izmantošanai. Cilvēku ieinteresētība e-pakalpojumu izmēģināšanā bijusi samērā liela. 

Pašlaik Latvijā ir pieejami trīs droša eParaksta veidi – virtuālais eParaksts, eParaksts viedkartē un eParaksts eID kartē.  Lai lietotu drošu virtuālo eParakstu, nepieciešams tikai dators (viedtālrunis vai planšetdators) un interneta pieslēgums.  

Ikvienam iedzīvotājam ir pieejams valsts nodrošināts un apmaksāts e-paraksts, kas iekļauts eiD kartē. Aktivizējot e-parakstu eiD kartē, iedzīvotājs saņem apmaksātas 120 e-parakstīšanas reizes. Ja šo summu pārvērstu papīrā sūtītu vēstuļu izmaksās, tie būtu apmēram 70 eiro. Šādu summu iedzīvotājs varētu ietaupīt, ja papīra vēstules aizstātu ar e-parakstītām. Savukārt, izmantojot eID karti pakalpojumu saņemšanai attālināti nevis dodoties uz iestādi klātienē, potenciālais ieguvums būtu vēl 2-3 reizes lielāks.  

Lai pilnvērtīgi izmantotu personas apliecībā (eiD kartē) iekļautās e-paraksta iespējas, aicinām iedzīvotājus un uzņēmējus, pieteikties personas apliecībai, un turpmāk to aktīvi izmantot arī dokumentu sagatavošanai ar e-parakstu.   

Lai saņemtu eID karti, ir nepieciešams personīgi ierasties tuvākajā Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes teritoriālajā nodaļā un iesniegt iesniegumu personas apliecības izsniegšanai. Vairāk informācijas www.pmlp.gov.lv.

VARAM atgādina, ka Valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros un publiskajās bibliotēkās pieejams bezmaksas internets, un tajos esošie datori ir sagatavoti e-pakalpojumu un e-paraksta lietošanai. Palīdzība maina ieradumus! VARAM aicina valsts un pašvaldību iestādes arī turpmāk mudināt klientus izmantot e-pakalpojumu radītās ērtības!

Sabiedrisko attiecību nodaļa
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
Tālr. 67026905
E-pasts: prese@varam.gov.lv
www.varam.gov.lv 

Saistītas tēmas

Preses relīze