Otrdien, 2016. gada 20.decembrī valdība atbalstīja Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas izstrādātos priekšlikumus par Latgales speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) teritoriju platības, tās teritoriju robežu noteikšanu, aktualizēšanas kārtību un kritērijiem.
Latgales SEZ izveidošanas mērķis ir veicināt Latgales reģiona attīstību, piesaistot ieguldījumus ražošanas un infrastruktūras attīstībai un jaunu darbavietu radīšanai.
Priekšlikumi nosaka, ka Latgales SEZ teritoriju var veidot pašvaldību teritorijas atbilstoši Latgales plānošanas reģiona teritoriālajam dalījumam*.
Lai teritoriju platību noteikšanas process būtu elastīgs un spētu pielāgoties uzņēmējdarbības vides pieprasījumam, priekšlikumus par katrai Latgales plānošanas reģionā ietilpstošajai pašvaldībai nosakāmo teritorijas platību, kurai var tikt piešķirts SEZ statuss, sniegs Latgales plānošanas reģiona attīstības padome.
Vienlaikus Latgales SEZ pārvalde būs tiesīga anulēt šīs zonas statusu konkrētai teritorijai, ja Latgales SEZ pārvaldes noteiktajā termiņā pēc SEZ statusa piešķiršanas teritorija nav piemērota komercdarbības veikšanai, atbilstoši pašvaldības teritorijas plānojumam; attiecīgajā pašvaldībā nav radīta labvēlīga ietekme un nav ekonomiskās atdeves vai arī gada laikā pēc lēmuma par SEZ iekļaujamo pašvaldības teritoriju starp Latgales SEZ pārvaldi un kapitālsabiedrību nav noslēgts līgums par ieguldījumu veikšanu attiecīgajā teritorijā.
2016.gada 19.maijā Saeima galīgajā lasījumā atbalstīja VARAM izstrādāto likumprojektu „Latgales speciālās ekonomiskās zonas likums”.
Plašāk iepazīties ar valdības atbalstītajiem priekšlikumiem var šeit: tap.mk.gov.lv