KOPSAVILKUMS

Laiks: 1-1,5h plānošanai, 1-1,5h vienai “analoģiju” metodes sesijai

Nepieciešams: moderators, “analoģiju” sesijas plāns, tāfele, rakstāmpiederumi, papīrs u.c.

Dalībnieki: Pārveides projekta vadības grupa, citas iesaistītās puses, moderators (var būt no Pārveides projekta vadības grupas)

Rezultāts: idejas pakalpojuma vai to elementu pārveidei

 

APRAKSTS

Mērķis un pielietojums: radīt pēc iespējas lielāku skaitu pakalpojuma pārveides ideju, no kurām efektīvākās un lietderīgākās tiks noteiktas nākamajās pakalpojuma pārveides stadijās

 

Realizācijas process:

  1. Nosakiet, kas no Pārveides projekta vadības grupas būs moderators. Moderatoram jāvada process, tas var būt pārveides projekta vadītājs vai kāds cits, kam ir šāda veida pieredze un prasmes.
  2. Izplānojiet “analoģijas” sesiju tās veiksmīgai norisei. Izvērtējiet, vai sākumā nepieciešama prezentācija vai īss izklāsts dalībniekiem par ieskatiem lietotāju viedokļos. Ja dalībnieku vidū ir darbinieki no citiem departamentiem vai institūcijām, īss izklāsts dalībniekiem par ieskatiem lietotāju viedokļos ir obligāti nepieciešams. Prezentējiet galvenos secinājumus un lietotāju izpētes procesos identificētās problēmas. Definējiet, kuras no tām tiks izskatītas šajā sesijā.
  3. Lūdziet dalībniekus grupās vai individuāli izvēlēties zīmolus, kompānijas, ar kuriem ir bijusi pozitīva pieredze, saņemot pakalpojumu. Aiciniet dalībniekus padalīties ar to, izstāstot savu pieredzi citiem sesijas dalībniekiem.
  4. Tad aiciniet dalībniekus uz lapas uzrakstīt, kādas, viņuprāt, ir zīmola vai kompānijas vērtības un principi, saskaņā ar kuriem tie sniedz savus pakalpojumus. Dodiet 5-7 minūtes laika un lūdziet dalībniekus īsumā prezentēt rezultātu.
  5. Pēc tam moderators aicina dalībniekus padomāt par definēto problēmu vai visu pakalpojumu kopumā no citu pieredzes, vērtību un principu konteksta. Moderators var uzdot šādus jautājumus:
  • Kāds izskatītos mūsu pakalpojums, ja to sniegtu jūsu izvēlētais zīmols vai kompānija?
  • Ko viņi izmantotu?
  • Caur kādiem kanāliem pakalpojums tiktu sniegts?
  • Kāds būtu viņu skatījums uz problēmām?
  • Kā viņi risinātu problēmu?
  • Kā viņi liktu justies lietotājam? 
  1. Ļaujiet dalībniekiem strādāt pie pakalpojuma izklāsta vismaz 15-20 minūtes, tad aiciniet dalībniekus prezentēt rezultātus.
  2. Šajā sesijas posmā moderators var iniciēt diskusiju ar dalībniekiem, pārrunājot idejas un izvēloties labākās no tām, kuras turpināt attīstīt citās ideju sesijās.
  3. Sesijas gala rezultātā jāiegūst to pārveides ideju saraksts, kas varētu atrisināt definētos problēmjautājumus. To novērtēšana tiks veikta nākamajā stadijā.

 

Jāņem vērā:

Šī metode veicina visu dalībnieku vienlīdzīgu iesaisti, salīdzinājumā ar “prāta vētru”, kurā ne vienmēr visi dalībnieki var paspēt vai ir gatavi brīvi izteikties. 

Grupas dalībnieki var vēlēties sesijas laikā novērtēt idejas vai kādu ideju noraidīt pavisam. Moderatora uzdevums ir nepieļaut ideju vērtēšanu un kritiku, jo “domu kartes” sesijas galvenais mērķis ir radīt pēc iespējas vairāk ideju konkrētā jautājuma risināšanai.