KOPSAVILKUMS

Laiks: 1-1,5h plānošanai, 1-1,5h vienai “lomu spēļu” metodes sesijai

Nepieciešams: moderators, “lomu spēļu” sesijas plāns, tāfele, rakstāmpiederumi, papīrs u.c.

Dalībnieki: Pārveides projekta vadības grupa, citas iesaistītās puses, moderators (var būt no Pārveides projekta vadības grupas)

Rezultāts: idejas pakalpojuma vai to elementu pārveidei

 

APRAKSTS

Mērķis un pielietojums: radīt pēc iespējas lielāku skaitu pakalpojuma pārveides ideju, no kurām efektīvākās un lietderīgākās tiks noteiktas nākamajās pakalpojuma pārveides stadijās

 

Realizācijas process:

  1. Nosakiet, kas no Pārveides projekta vadības grupas būs moderators. Moderatoram jāvada process, tas var būt pārveides projekta vadītājs vai kāds cits, kam ir šāda veida pieredze un prasmes.
  2. Izplānojiet “lomu spēļu” sesiju tās veiksmīgai norisei. Izvērtējiet, vai sākumā nepieciešama prezentācija vai īss izklāsts dalībniekiem par ieskatiem lietotāju viedokļos. Ja dalībnieku vidū ir daebinieki no citiem departamentiem vai institūcijām, īss izklāsts dalībniekiem par ieskatiem lietotāju viedokļos ir obligāti nepieciešams. Prezentējiet galvenos secinājumus un lietotāju izpētes procesos identificētās problēmas. Definējiet, kuras no tām tiks izskatītas šajā sesijā.
  3. Kopīgi ar dalībniekiem definējiet pakalpojuma procesos (vai atsevišķos no tiem, uz kuriem ir attiecināmi problēmjautājumi) iesaistītās lomas. Iedaliet lomas sesijas dalībniekiem un aiciniet katram no dalībniekiem iejusties piešķirtajā lomā, piemēram: pakalpojuma lietotājs “Viljams Verdi”, pakalpojuma lietotājs – pilnvarnieks, klientu apkalpošanas speciālists u.c.
  4. Aiciniet dalībniekus padomāt par sekojošiem jautājumiem:
  • Kā un ko domātu manas lomas pārstāvji?
  • Ko viņi izmantotu?
  • Kur viņi to darītu?
  • Kāds būtu viņu skatījums uz problēmu?
  • Kā viņi rīkotos?
  • Kā viņi justos?
  • Kā viņi izskaidrotu problēmu?
  • Kā viņi risinātu problēmu? 
  1. Aiciniet dalībniekus izspēlēt konkrēto situāciju, veidojot to pietuvinātu reālai situācijai. Uzdodiet papildu jautājumus par procesu un katras lomas atveidotāja darbībām, sajūtām u.c.
  2. Šo metodi iespējams pielietot dažādās versijās:
  • Piešķirt katram dalībniekam savu lomu un aicināt tos mijiedarboties situācijas ietvaros. 
  • Visai grupai uzņemties vienu lomu un analizēt to. 
  • Vienam dalībniekam iejusties konkrētajā lomā, pārējai grupai – uzdot jautājumus par pakalpojumu, definēto problēmu, procesiem un citus. 
  1. Sesijas gala rezultātā jāiegūst pārveides ideju saraksts, kas varētu atrisināt sākotnēji definētos problēmjautājumus. Pārveides ideju novērtēšana tiks veikta nākamajā stadijā.

 

Jāņem vērā:

“Lomu spēles” var iekļaut iepriekš izveidotos lietotāju profilus, tāpēc tiem jābūt pieejamiem “lomu spēļu” sesijā.